Osoba, która chciałaby zostać przyjęta do naszej placówki powinna udać się do pracownika socjalnego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Ośrodka Pomocy Społecznej. Pracownik ten udzieli pomocy w zakresie przygotowania wymaganej dokumentacji oraz udzieli niezbędnych informacji, do jakich instytucji należy udać się, by uzupełnić dokumentację. Każda osoba niepełnosprawna wyrażająca chęć do korzystania z oferty prowadzonych zajęć terapeutycznych Środowiskowego Domu Samopomocy zobowiązana jest do posiadania następujących dokumentów:
1.Wniosek osoby ubiegającej się o skierowanie do Środowiskowego Domu Samopomocy lub jej przedstawiciela ustawowego,
2.Pisemna zgoda osoby zainteresowanej na uczestnictwo w zajęciach,
3. Wywiad środowiskowy przeprowadzony przez pracownika socjalnego
ośrodka pomocy społecznej. Wywiad środowiskowy zawiera szczegółów informacje na temat danych osoby ubiegającej się o pobyt w ŚDS, sytuacji rodzinnej osób wspólnie zamieszkujących, zawodowej, zdrowotnej itd.
4.Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności z podaną przyczyną niepełnosprawności,
5.Opinię dotyczącą stopnia sprawności osoby ubiegającej się o skierowanie do Środowiskowego Domu Samopomocy,
6.Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia osoby ubiegającej się o skierowanie do ŚDS, a w przypadku kierowania do ŚDS osób przewlekle psychicznie chorych - zaświadczenie/opinia psychiatry/psychologa,
7.Decyzja o przyznaniu zasiłku stałego lub decyzja organu emerytalno - rentowego.
Osoba niepełnosprawna udaje się do Miejskiego albo Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (w zależności od miejsca zamieszkania), gdzie zostanie wyposażona w komplet dokumentów niezbędnych do podjęcia uczestnictwa w terapii w ŚDS. Następnie Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej wydaje decyzję kierującą do uczestnictwa w terapii Środowiskowego Domu Samopomocy.
Decyzja Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej wraz z dokumentami zostaje przekazana do Środowiskowego Domu